Jaká práva má zákazník, pokud dojde k výskytu vady zboží v záruční době, závisí na tom, zda je zákazník spotřebitelem či podnikatelem. Důležitými faktory jsou také typ zboží, charakter vady, množství vad a případné opakování jejich výskytu.
Zákazník je spotřebitelem nebo nepodnikající právnickou osobou | Zákazník je podnikatelem | |
---|---|---|
Zákazník má v případě výskytu vady, za kterou odpovídáte, dle své volby právo | u zboží prodávaného jako nové:
u zboží prodávaného jako použité:
při nemožnosti řádně užívat zboží pro opakovaný výskyt téže vady po opravě (stejná vada po jejích alespoň dvou předchozích opravách) nebo pro větší počet vad (alespoň tři vady, z nichž každá samostatně brání užívání zboží):
|
bude-li vada znamenat podstatné porušení smlouvy (vada, o které jste museli již v okamžiku uzavření smlouvy vědět, že pokud by ji zákazník předvídal, smlouvu by s vámi neuzavřel):
bude-li vada nepodstatným porušením smlouvy:
|
Nemůže-li zákazník zboží vrátit v tom stavu, v jakém je obdržel, nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, což však neplatí,
- došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
- použil-li zboží ještě před objevením vady,
- nezpůsobil-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
- prodal-li zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li ho, anebo pozměnil-li zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí vám to, co ještě vrátit může, a ve zbytku poskytne náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.