Pokud je zákazník spotřebitelem, je třeba mu v rámci reklamačního procesu předat potvrzení o přijetí a vyřízení reklamace.
Potvrzení o přijetí reklamace
Pokud je zákazník spotřebitelem a reklamace je přijata, zákazníkovi musíte předat písemné potvrzení o přijetí reklamace, jehož součástí je:
- kdy právo uplatnil,
- jaké zboží reklamoval,
- jaké vady reklamuje,
- jaký způsob vyřízení reklamace požaduje.
Upozorňujeme, že nevydání potvrzení je správním deliktem, za který může být Českou obchodní inspekcí udělena pokuta v maximální výši 300 000 Kč.
Potvrzení o vyřízení reklamace
Pokud je zákazník spotřebitelem, jste povinni mu po vyřízení reklamace předat písemné potvrzení o vyřízení reklamace, jehož součástí bude:
- datum vyřízení reklamace,
- způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání,
- v případě zamítnutí odůvodnění zamítnutí reklamace.
Upozorňujeme, že nevydání potvrzení je správním deliktem, za který může být Českou obchodní inspekcí udělena pokuta v maximální výši 300 000 Kč.
Dobrý den, reklamoval jsem 5.2.2019 a potvrzení reklamace mě došlo 6.2.2019, vzhledem k velikosti televize bylo řečeno že si televizi odvezou a opraví, nacož po týdnu dojel servis přehrál softver ale sám řekl že to účinné nebude a neví jak se k tomu pojišťovna postaví a že si televizi odvezou. Televizi reklamuji v prodloužené záruce. dodnes mě nebylo žádné vyrozumění dodáno. Co mám tedy dělat. Měl bych zajít na prodejnu a zažádat o vypovězení smlouvy z důvodu jejich strany porušení?