Latest posts by Ondřej Špulák (see all)
K odstoupení od smlouvy dochází v okamžiku, kdy je vůle odstupující strany projevena vůči straně druhé, k čemuž dochází:
- okamžitě v případě odstoupení
- osobního (např. ústním oznámením nebo předložením listiny zachycující odstoupení od smlouvy na provozovně),
- telefonického,
- dojitím do sféry dispozice adresáta v případě odstoupení
- e-mailového (dojitím e-mailu s odstoupením do e-mailové schránky obchodníka),
- poštou (převzetím dopisu, vhozením dopisu do poštovní schránky, uložením dopisu na poště, odepřením převzetí dopisu),
- pomocí webového formuláře (uložením formuláře).
Od okamžiku odstoupení se pak počítá doba, ve které musí spotřebitel vrátit zboží a obchodník vrátit spotřebiteli peníze.
Jak se prosim pocita lhuta na vraceni uhrady predem a jak to s vracenim zbozi, ktere jsem do doby odstoupeni od smlouvy neobdrzel nebo pripadne ani nebylo znamo ze je odeslane.
Ale obchodnik (e-shop) po obdrzeni odstoupeni od smlouvy tvrdi ze je zbozi jiz na ceste s dodaci lhutou 5-40 pracobmich dni. A odmita odstoupeni akceptovat s odkazem ze tak mohu udelat 14 dni do po obdrzeni zbozi a zaslani na adresu k nim. Po dotazu co je adresa k nim, na ktere bezodkladne zbozi prevezme.
Je podminkou pripadne prevzit kdykoliv zbozi i po uplynuti lhuty 14 dnu po odstoupeni od smlouvy? Nebo mohu dorucivaci spolecnosti pripadne po lhute 14 dnu jiz odmitnout i zbozi prevzit?
Dobrý den,
jak se postupuje v případě, že zákazník vrátil zboží poštou, ale po převzetí se ukázalo, že již uplynula lhůta 14 dnů? Zboží máme na naše náklady zaslat zpět? A co když zákazník zboží nepřevezme?