Latest posts by Ondřej Špulák (see all)
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy:
- ústně, např.:
- osobně v místě vašeho sídla nebo provozovny,
- telefonicky,
- písemně, např.:
- pomocí vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy či jinou listiny zachycující odstoupení od smlouvy a jejím
- zasláním na adresu vašeho sídla či provozovny,
- předložením v místě vašeho sídla či provozovny,
- e-mailem,
- pomocí formuláře na vašem webu.
- pomocí vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy či jinou listiny zachycující odstoupení od smlouvy a jejím
Od smlouvy spotřebitel odstupuje na svoje náklady a obchodník mu není povinen hradit vynaložené náklady.
Pro odstoupení není nutné, dodržet žádnou zvláštní formu, naopak spotřebitel může odstoupit v podstatě jakýmkoli způsobem, pokud z jeho jednání bude zřejmá:
- jeho vůle odstoupit od smlouvy,
- konkrétní smlouva, od které chce odstoupit,
- jeho identita.
Upozorňujeme, že samotný jednostranný projev odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele nemusí být nutně spojen s vrácením zboží, je možné jej učinit samostatně. Spotřebitel tedy může nejprve odstoupit od smlouvy např. e-mailem a zboží vrátit až následně poštou.