Při provozu e-shopu může dojít k situacím, ve kterých je nutné zákazníkovu objednávku zrušit, přestože již jejím odesláním došlo k uzavření smlouvy, a to např. z důvodu:
- nemožnosti dodat zákazníkovi objednané zboží,
- chybně zadané ceny do rozhraní e-shopu,
- nekalých a podvodných objednávek.
Pokud na svém e-shopu používáte naše obchodníky podmínky, které pamatují na možnost rušení smluv ze strany obchodníka, je možné od jakékoli smlouvy odstoupit a to až do okamžiku, kdy od předáte zboží k přepravě, pokud má být dodáno pomocí přepravce, případně do okamžiku, kdy od vás zákazník převezme zboží. Od jakékoli uzavřené smlouvy, jejíž součástí jsou naše obchodní podmínky, můžete odstoupit i bez udání důvodu. Odstoupení třeba učinit formou jednostranného právního jednání vůči zákazníkovi, ve kterém ho o vašem odstoupení od smlouvy informujete. Je možné užít např. v praxi používaný automatický informační e-mail informující o zrušení objednávky, pokud z něj jasně vyplývá, že došlo ke zrušení zákazníkovi objednávky.
Dobrý den,před několika měsíci mi zavolal operátor nejake firmy ze jsem vyhrál po vyplnění nějakého dotazníku holicí strojek a ze mi bude zaslán na adresu zdarma.Od te doby mi chodí každých 90 dni sada ziketek za 399kc,ktere jsou apsolutne nefunkcni. Zkouším volat na jejich zákaznický servis ale nikdo to nebere.Prosím proto o radu jak postupovat dál. S pozdravem Čížek
Vážený pane Čížku, specializujeme se na poskytování právních služeb provozovatelům internetových obchodů. Se svým právním dotazem z oblasti spotřebitelského práva se Vám doporučujeme obrátit na https://www.asociace-sos.cz/